NY!! Café habana's CORN is so f'king good! & Jessica u r gr8!

Jag landade på NewArk' s flygplats och skulle sedan ta mig in till Pennstation där jag hoppades att Jessica skulle stå och vänta på mig. jag hade försökt ringa henne messa henne och mailat henne men inte fått något svar.

Så när jag kommer fram till Penn station och ställer mig vid Donkin Donuts så får jag TAG PÅ HENNE! TACK HALEBOP! :)

Sedan visade det sig att hon inte kunnat nå mig av någon anledning.  

Halebop vs. T-mobil 1-0
svensk kvallité sedan år 2000.

  
Jessica Var en Ängel och lärde mig en massa streetwise tips och annat smått och gott som att köpa en månads Metrokort till tunnelbanan... hon offrade till och med en av hennes gröna fina långhandskar... Det var väll någon fight i Penn station som hon ödmjukt inte berättade om... vem vet.. Hansken var borta det vet vi.

Hehe.. ja, sedan bar det av Till Bronx.. där vi med en aning besvär lyckades Beställa bönor med ris och Kyckling för 5,60$, Det är ett sjukt bra pris mycket mat var det också. Nackdelen var väll att alla 23 st som jobbade där var bättre på spanska än engelska. Jag valde Tyska i skolan... FAIL! :D 


Efter middagen, packa upp kläder, vila och en pedagogisk genomgång av Jessica om hur man Låser alla dörrar (väl behövd.) Så begav vi oss mot Manhattan korsningen Prince st/Elisabeth st, där vi skulle möta upp Frida och hennes polare Ida på Café Habana.... Dreggel.. Dom hade världens godaste Majskolvar (nu har jag ätit upp dom), Det var någon mexicansk kryddning och det var verkligen super gott! Och det var sjukt trevligt att träffa Frida och Ida!



Sedan bar det av till En Pirat bar och det sköna med NY är att man ser och hittar en massa ställen och streetart lite var stans, så promenaden mellan ställen kan vara helt grym.. Jag och Jessica kan även rekomendera att gå lite vilse.. 

Jaja.. Vi gick iaf till ett ställe för att möta upp Andreas och Johanna, alltså Andreas johanna inte Ky10's johanna. Det var ett  klockrent  ställe, den första låten jag hörde var av Nirvana och den andra var av Misfits.. jag hade hamnat helt rätt.

Vi tog några öl och snackade och tog en del sköna bilder njöt av musiken och efter ett tag började vi bege oss hem.. det var en lång och trevlig dag. Super skojj att hinna träffa alla första dagen, ett suveränt välkomnande! Det tackar jag för! :D

Förstadagen avklarad. Peace








Kommentarer
Postat av: lobbo

Hiya clobbo!

Kul att se lite bilder och höra vad som händer.Det börjar väl bli ganska varmt där borta oxå nu, här är det 15+ just nu klockan är ca 14. Hoppas du har det bra, tänker på dig.

LOBBO ;) POBBO HÄLSAR OXÅ

2009-04-24 @ 14:05:25
Postat av: Claes

Ja, det är jätte varmt idag och nu ska vi ut till central park och njuta. :)

2009-04-25 @ 19:13:28
URL: http://claesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0