Junichi Ito dag 2



Junichi Ito, är riktigt schysst. En duktig och lugn fotograf med grymt tålamod. Han slutar inte jobba förens bilden är perfekt. Han har bott i NY i cirka tre år och han gör mycket stilleben och han jobbade enbart med storformat då jag var med.


Assistenterna: Jag(sverige), Marcin (Polen) och Taku (Japan)  





För er från G-by som ska dra till NY efter mig lite tips:

C-stand, det är stativ som kommer från film industrin. Det man behöver veta om c-stand är att benen är av olika storlek och det största benet ska alltid vara åt det håll vars armen är riktad åt(den sida som är tyngst.) och det är också det benet som man ska lägga/hänga tyngder på. Det kan verka lite ologiskt, eftersom att man tänker att man vill balansera med tyngd på motsatt sida som man gör på dom flesta andra stativ.

Något annat man bör veta är att om man använder något som jag tror kallas "gobo arm" (det brukar alltid finnas i närheten eller redan på c-stand) så ska man vara noga med att se till att man har åtdrags skruven på högersida.


Kommentarer
Postat av: Claes

Hehe.. han gör allting rätt fram tills slutet.. då sätter han lampan på felsida... Han skulle ha lättat på åtdrags skruven, dragit ur armen och stoppat i den åt andra hållet och sedan monterat lampan, med åtdrag skruven på högersida. Som han monterade flaggan, fast direkt på armen.



2009-05-01 @ 21:44:12
URL: http://claesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0